logo
امروز : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۴۱۲۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان خبر داد:

تولید روزانه 15 تن مس در زنجان ‌

تولید-روزانه-15-تن-مس-در-زنجان-‌-
رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان با اشاره به اینکه روزانه 15 تن مس در مرحله تولید قرار دارد گفت: برای صادرات مس زنجان برنامه‌ریزی شده است.

محسن سلیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ کارگاه فعال صنایع مس در این استان مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: این کارگاه‌ها شامل نوردکاران مس، تولیدکنندگان ظروف تزئینی و مصرفی و همچنین کارگاه‌های خدماتی مانند قلع‌زنی و نانو هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به میزان اشتغال در صنایع مس استان زنجان، گفت: صنایع مس در استان زنجان حدود ۵ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است و حدود ۳ هزار نفر به‌صورت غیرحضوری در این حوزه فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خانگی، تراشکاری و خدمات بهزیستی نیز از جمله مشاغل غیر مستقیم در این صنعت محسوب می‌شوند.

وی با بیان کرد: روزانه به‌طور میانگین نزدیک به ۱۵ تن مس در مرحله تولید قرار دارد، اما بازار مس در ۶ ماهه اول سال با رکود مواجه بود.

سلیمی وضعیت اقتصادی منطقه را عامل تأثیرگذار بر بازار مس دانست و تاکید کرد: نوسانات ارز و افزایش ۱۵ درصدی قیمت مواد اولیه طی دو ماه گذشته، منجر به رکود بیش‌تر بازار شده است.

وی با بیان اینکه تورم با درآمد همخوانی ندارد و این موضوع کاهش توان خرید مردم زنجان را به دنبال داشته است خاطرنشان کرد: معمولاً در ۶ ماهه دوم سال، بازار مس به‌تدریج از رکود خارج می‌شود و فروش رونق می‌گیرد.

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان گریزی به وضعیت صادرات مس استان زنجان زد و افزود: وضعیت صادرات مس زنجان چندان رضایت‌بخش نیست و بیش‌تر به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شود.

وی از برنامه‌های آینده برای رونق تجارت خارجی مس زنجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها منجر به بهبود وضعیت بازار شود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۸
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۰